21 Aralık 2011 Çarşamba

Dünya Genelinde 200 Milyon Android Cihazı Aktive Edilmiş, Hergün 550,000 Cihaz Daha Ekleniyor!

16 Kasımdaki Google‘ın Los Angeles‘taki etkinliği sırasında Android dijital içerik şefi Jamie Rosenberg, dünya genelinde 2008 Ekim ayından bu yana kaç Android’li cihazın aktive edildiğini ve hergün için kaç aktivasyonun gerçekleştiğini gözler önüne seren istatistikleri bizlerle paylaştı.
Google’ın Mayıs 2011‘de düzenlediği I/O 2011 Konferansında, şimdiye kadar aktive edilmiş Android cihaz sayısı 100 Milyon olarak açıklanmıştı. 6 ay sonra bugün, bu rakam ikiye katlanarak 200 Milyona ulaştı. Üstelik buna Çin gibi ülkelerde üretilen çeşitli özelliklerdeki Android işletim sistemli ucuz ürünler dahil değil. Ayrıca her geçen gün 550.000 cihaz daha aktive edilerek Android’in cihaz ordusundaki yerini alıyor. Sadece üç yıl içerisinde, bir mobil işletim sisteminin böylesine yüksek rakamlara ulaşabilmiş olması oldukça etkileyici. Android’in en büyük rakibi olan ve 2007 yılında pazara adım atan iOS platformunda aktive edilen cihaz sayısı ise; 250 Milyon‘a ulaştı. Yeni yıla iki rakibin başa baş girdiklerini söyleyebiliriz.

Kuşkusuz Google’ın açık kaynak kodlu mobil işletim sistemi Android, Mayıs’tan bu yana geçirdiğimiz 6 ayda, 2.5 yılda gerçekleşen aktivasyona ulaşmış. Bu çok önemli bir başarıdır. İlerleyen dönemlerde cihaz sayısının artışı daha fazla olacaktır. Belki de Google’ın I/O 2012 konferansında, aktive edilen cihaz sayısı 400 Milyon seviyesine ulaşabilir.

Blogumuzun ilk kurulduğu zamanlara gittiğimizde, ülkemizde oldukça az sayıda Android işletim sistemli akıllı telefon bulunuyordu ve Android Market‘e erişmek için binbir türlü zorluk çekiyorduk. Nihayet herşey Android’in lehinde gerçekleşti. Artık dört bir yanımızda Android işletim sisteminden güç alan cihazlarla karşılaşıyoruz. Popülerliğin artmasıyla birlikte yeni özelliklerin ve çok daha güçlü cihazların piyasaya sürüleceğinden emin olabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder