24 Ekim 2012 Çarşamba

Android Telefonlarda Güvenlik Açığı

Google'ın Android işletim sisteminde güvenlik açığı nedeniyle işletim sistemini kullanan cep telefonlarındaki veriler risk altında.
Google şirketinin Android işletim sisteminde aylar önce keşfedilen ancak şu ana kadar fark edilmeyen bir güvenlik açığı nedeniyle cep telefonlarının kapanma veya verilerinin silinmesi riskiyle karşı karşıya olduğu bildirildi.

Almanya'daki Berlin Teknik Üniversitesi'ndebilgisayar güvenlik araştırmacısı olarak çalışan Ravi Borgaonkar, zararlı bir kod taşıyan internet sitesi veya cep telefonu uygulamalarının bağlantılarının tıklanmasının, Android işletim sistemini kullanan Samsung, HTC, Motorola ve Sony Ericsson elektronik şirketlerinin ürettiği cep telefonlarının hafıza kartının silinmesine yol açan bir saldırıyı başlatacağını duyurdu.

Borgaonkar dün kendi blogunda yazdığı yazıda, görüldüğü kadarıyla sadece Galaxy S III ile diğer Samsung telefonlarını hedef alan başka zararlı bir kodun da cep telefonlarındaki, telefon numaraları, müzik ve fotoğraf dosyaları da dahil olmak üzere kayıtlı verilerin yok olmasına neden olacağını belirtti.

Borgaonkar, Android işletim sistemindeki açığın kötü niyetli bir kişinin küçük bir tıklamasıyla, SIM kartının daimi olarak silinmesine yol açarak cep telefonu kullanıcısını yeni bir SIM kartı almak zorunda bırakabileceğinin altını çizdi.

Google şirketi konu hakkında yorumda bulunmayı reddetti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder